Szervezetünk igénye a forróságban

Rend a lelke mindennek

Reggeli friss ébredés, egész napos vitalitás és jókedv, megfelelő állóképesség. Ez lenne a feltétele annak, hogy mindennapjaink teljes értékűek lehessenek. Ezzel szemben a nyári meleg miatt egyre többen szenvednek kellemetlen és néha ijesztő tünetektől, egész napos rossz közérzettől.

Kezdjük mindjárt a reggelnél. Ugye sokaknak ismerős a „Fáradtabb vagyok, mint amikor este lefeküdtem” – mondat? Nos, igen. Sajnos általános probléma ez, ami természetesen a szokatlanul meleg éjszakák, és a nyugtalan alvás következménye is lehet.

Kívül belül gondoskodjunk magunkról!

A forróságban bőrünk is kiszárad, vízhiányos és néha még repedezett is lehet. Fontos, hogy a megfelelő krémekkel és naponta többszöri zuhanyozással elejét vegyük ennek az igen kellemetlen problémának. Az is lényeges, hogy a szervezet folyadék biztosítása belülről is megfelelő legyen. Ez azt jelenti, hogy legalább három, de inkább négy liter folyadékot vigyünk a szervezetbe naponta. A nyári melegben amúgy sem az éhségünk, inkább a szomjúságunk a jellemző. A szervezet pontosan tudja, hogy mire van szüksége, ezért is jelzi felénk fokozott folyadékigényét. A mennyiség mellett, figyeljünk oda, hogy az ital, amit elfogyasztunk jellemzően víz legyen, semmiképp ne cukros üdítő, vagy alkohol. A kávéfogyasztás szintén nem ajánlott a forró napokban. Noha átmenetileg felfrissíthet bennünket, erős vízhajtó hatása miatt semmiképp sem teszünk jót vele.

Nyáron, nagy melegben, kerüljük az aktív testmozgást! Ha mégis sportolni szeretnénk, tegyük azt este, jól szellőző ruhában és lehetőleg a szabad levegőn. Egy séta, naplemente után igazán frissítő lehet és rendkívül egészséges is.

A folyadékbevitel és a test gyengéd megmozgatása mellett szükségünk van a megfelelő vitamin és ásványi anyag bevitelére, pótlására is. A természetben előforduló hasznos források kitűnően fedezik a napi mennyiséget. Itt van például a homoktövis. Vitamintartalma sok gyógyszertári készítmény hatóanyagát eléri, sőt meg is haladja. A napi C vitamin szükségletünk például száz százalékban biztosítva lehet egy frissítő, természetes homoktövis szörp elfogyasztásával.

mrbogyo

Vélemény, hozzászólás?